pondělí 14. února 2011

Kterak Mladá fronta přejala agenturní zprávu o bohemistice


V dnešním pracovním poklusu mi několik hodin nedocházelo, proč je opět neklid okolo naší bohemistiky. Zprvu jsem přikládal jisté překvapení některých kolegyň a kolegů poslednímu e-mailu pana prof. Machaly. Až při podvečerním pokusu o „obědovečeři“ jsem se v olomoucké mutaci MF DNES dočetl z titulku: „Šéf bohemistiky smí zůstat, děkan netrvá na jeho odvolání“ … a zaskočilo mi.

Titulek je zcela zavádějící a obsah přejaté zprávy k poznání skutečné situace rovněž mnoho nepřispívá. Nemíním novinářům mluvit do tvorby zpravodajství. Soudím ovšem, že: 1. na přejaté zprávy je třeba pohlížet s opatrností; 2. je vhodné ověřit informace u zdroje (nebo zavolat kolegyni od konkurence, jak to myslela); 3. pokud nezbývá času či prostoru, o věci raději nepsat; 4. třeba se mýlím, ale myslím, že ve světě stále platí, že komentáře mají být rozlišitelné od zpráv; 5. prosím novináře, aby se nebáli zavolat či napsat, pokud je z FF UP něco zajímá.

K vedení bohemistiky mohu jen zopakovat to, co jsem napsal do předchozího blogu: http://ffupolomouc.blogspot.com/2011/02/dont-look-back-aneb-k-poslednimu-vyvoji.html. Jen pro jistotu stručně opakuji: 1. dohodu jsem podepsal, aby byl klid; 2. profesor Machala není vedoucím katedry, je členem katedry; 3. do 10. března lze podávat přihlášky do konkurzu na místo vedoucího Katedry bohemistiky: http://www.upol.cz/fakulty/ff/uredni-deska-ff/

Žádné komentáře:

Okomentovat